Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
10 listopada 2025

Debiut 9. generacji Toyoty Hilux

Legendarny pick-up teraz również w wersji w pełni elektrycznej

Toyota pokazała 9. generację Hiluxa. Nowy model w pełni odzwierciedla strategię rozwoju Toyoty, oferując klientom różnorodne układy napędowe, w tym m.in. w pełni elektryczny i Mild-hybrid 48V (kluczowa wersja dla Europy Zachodniej). Pojazd wyróżnia się efektowną stylistyką, wyższą jakością wykończenia i zaawansowanymi technologiami, takimi jak cyfrowy kokpit czy rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE. Przedsprzedaż elektrycznego Hiluxa rozpocznie się już w grudniu 2025 roku.

Już wkrótce na rynku dostępna będzie 9. generacja Toyoty Hilux. Nowa odsłona tego niezawodnego, trwałego i wytrzymałego pick-upa wpisuje się doskonale w strategię wielotorowego rozwoju koncernu, rozszerzając gamę oferowanych napędów o w pełni elektryczną wersję zasilaną akumulatorem. Trwają też prace nad odmianą z napędem wodorowym na ogniwa paliwowe – do gamy ma ona dołączyć w 2028 roku.

Opracowana przez Toyotę strategia zakłada, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które spełniałoby różnorodne potrzeby kierowców z różnych krajów i byłoby zgodne z lokalnymi przepisami. Dlatego nowy Hilux będzie dostępny z szeroką gamą układów napędowych. Tak na przykład w Europie, w zależności od rynku, do wyboru będą wersje z układem Mild-hybrid 48V, a także z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi.

Nowa stylistyka i udoskonalone właściwości jezdne

Projektanci nowego Hiluxa inspirowali się koncepcją „Tough and Agile” („mocny i zwinny”). Uwagę zwracają muskularne proporcje auta, a także smukłe reflektory połączone z klasycznym napisem TOYOTA. Wersję z napędem elektrycznym dopracowano pod kątem aerodynamiki. Zrezygnowano w niej z tradycyjnego grilla, a auto otrzymało specjalnie zaprojektowane felgi aluminiowe. We wszystkich wersjach pojawił się stopień ułatwiający dostęp do przestrzeni ładunkowej oraz przeprojektowany próg boczny.

Najnowsza generacja Toyoty Hilux będzie oferowana wyłącznie z podwójną kabiną – dotychczas był to najczęstszy wybór klientów. Wnętrze będzie się charakteryzowało wyższą jakością wykończenia. Większy komfort podczas jazdy zapewni nowa deska rozdzielcza zaprojektowana w układzie horyzontalnym. Obejmuje ona w pełni konfigurowalny zestaw wskaźników o przekątnej 12,3" oraz centralny ekran dotykowy systemu multimedialnego (do 12,3").

Wszystkie przełączniki – zarówno te dotyczące napędu, jak i funkcji terenowych – zebrano w jednym miejscu, by ułatwić obsługę. W wersji elektrycznej zastosowano nowoczesny selektor shift-by-wire. Nowy Hilux zapewnia pełną łączność z urządzeniami mobilnymi dzięki bezprzewodowej ładowarce oraz nowym portom USB dla pasażerów z tyłu.

Użytkownicy nowego Hiluxa będą mogli korzystać z funkcji zdalnych i usług łączności poprzez aplikację MyToyota. Rozwiązanie to jest bardzo przydatne zwłaszcza dla firm – menedżerowie flot mogą monitorować dane nawet z 10 pojazdów, w tym m.in. sprawdzać lokalizację, poziom paliwa, status ładowania czy historię podróży.

Bardzo przydatną nowością w Hiluxie 9. generacji jest elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)*, które zapewnia bardziej bezpośrednie odczucia z prowadzenia, ułatwia manewrowanie i redukuje ryzyko odbicia kierownicy podczas jazdy po nierównym terenie.

Uwagę zwraca też rozszerzony pakiet bezpieczeństwa T-MATE. W zależności od wersji i rynku nowy Hilux będzie wyposażony w szereg nowych lub udoskonalonych rozwiązań, w tym systemy Toyota Safety Sense z funkcjami ograniczania przyspieszenia przy niskich prędkościach, asystenta proaktywnej jazdy, układ awaryjnego zatrzymania pojazdu, system monitorowania martwego pola (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA) oraz kamerę monitorującą kierowcę. Aktualizacje oprogramowania będą odbywały się zdalnie, za pośrednictwem technologii over-the-air.

W pełni elektryczny Hilux

Prawdziwym przełomem w historii Hiluxa jest wprowadzenie do oferty w pełni elektrycznego napędu, i to przy zachowaniu legendarnej jakości, trwałości i niezawodności modelu. Wersja elektryczna będzie atrakcyjną propozycją zwłaszcza dla klientów flotowych, którzy oczekują połączenia bezemisyjnej jazdy z pełną funkcjonalnością i terenowymi możliwościami.

Nowa Toyota Hilux z napędem elektrycznym została zaprojektowana z myślą o trudnych warunkach terenowych. Pojazd został zbudowany na bazie klasycznej, solidnej konstrukcji ramowej. Dodano do niej specjalne rozwiązania, które chronią akumulator przed uszkodzeniem lub zalaniem. Głębokość brodzenia w porównaniu z obecną generacją z silnikiem spalinowym nie zmieniła się.

Elektryczny Hilux będzie wyposażony w Multi-Terrain Select, który automatycznie będzie dostosowywał pracę układu napędowego do rodzaju nawierzchni, wykorzystując sterowanie momentem obrotowym i hamowaniem.

Nowy elektryk Toyoty będzie korzystał z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 59,2 kWh oraz przedniego i tylnego układ e-Axle, zapewniającego stały napęd na cztery koła. Moment obrotowy wyniesie 205 Nm z przodu i 268,6 Nm z tyłu. Dane wstępne (przed homologacją) wskazują na ładowność 715 kg, pojazd będzie mógł holować przyczepę o masie do 1600 kg, a zasięg według WLTP wyniesie około 240 km. Toyota zakłada również osiągnięcie najlepszych w klasie parametrów ładowania, minimalizujących czas przestoju pojazdu.

Hilux Mild-hybrid 48V: zelektryfikowany, wszechstronny i niezawodny

W 2024 roku Toyota wprowadziła do swojej oferty Hiluxa Mild-hybrid 48V. W modelu nowej generacji wersja z tym napędem stanie się wiodącą w Europie. Jej produkcja ruszy wiosną 2026 roku.

W przypadku Hiluxa Mild-hybrid 48V układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy 48 V, zamontowany pod tylnymi siedzeniami, generator elektryczny oraz przetwornicę DC-DC. System wspiera 2,8-litrowy silnik. Układ pracuje płynnie i cicho oraz zapewnia odpowiednie osiągi na drodze i w terenie. Hilux Mild-hybrid 48V zachowa doskonałe właściwości użytkowe, w tym ładowność do 1000 kg i zdolność holowania przyczep z hamulcem o masie do 3500 kg.

Wszystkie komponenty napędu mild-hybrid zostały zaprojektowane z myślą o łatwej integracji i odporności na ekstremalne warunki pracy. Generator elektryczny umieszczono wysoko na silniku, dzięki czemu pojazd utrzymuje zdolność brodzenia do 700 mm. Zastosowanie systemu Multi-Terrain Select pozwala dostosowywać parametry jazdy do rodzaju nawierzchni. Multi-Terrain Monitor ułatwia manewrowanie w trudnych warunkach terenowych, a monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni ułatwia parkowanie.

Jednostki spalinowe dla rynków Europy Wschodniej

Z myślą o rynkach Europy Wschodniej zaprojektowano wersje z silnikami spalinowymi bez wspomagania generatora elektrycznego. Napędy te najlepiej wpisują się w potrzeby klientów i specyfikę użytkowania. Mocny i wydajny 2,8-litrowy Diesel zastąpi 2,4-litrową jednostkę. W gamie dostępny też będzie Hilux z 2,7-litrowym motorem benzynowym.

Wodorowy Hilux

W 2028 roku do oferty ma dołączyć Hilux zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty. Wersja ta będzie kolejnym dowodem zaangażowania marki w rozwój technologii wodorowych. Projekt ma także wspierać rozbudowę europejskiego ekosystemu wodorowego oraz infrastruktury tankowania.

* Samochody przeznaczone na rynki Europy Wschodniej będą miały nadal hydrauliczne wspomaganie kierownicy.

Toyota Hilux BEV – specyfikacja

NAPĘD
Typ synchroniczny silnik z magnesami trwałymi
Łączna moc (KM/kW) 196/144
Moment obrotowy przedniej osi (Nm) 205,5
Moment obrotowy tylnej osi (Nm) 268,6
BATERIA
Rodzaj litowo-jonowa
Liczba ogniw 80
Pojemność brutto (kWh) 59,2
OSIĄGI
Maksymalna prędkość (km/h) 140
Przyspieszenie 0–100 km/h (s) <10
ZASIĘG (km)
WLTP 240
HAMULCE
Typ tarczowe, wentylowane
Przednie zacisk stały, czterotłoczkowy
Tylne zacisk pływający, jednotłoczkowy
Rozmiar (przód/tył) 17-calowe tarcze
ZAWIESZENIE
Przód podwójne wahacze
Tył oś De Dion z resorem piórowym
UKŁAD KIEROWNICZY
Typ Rack&Pinion
Typ wspomagania elektryczne
Minimalny promień zawracania (m) 6,4
WYMIARY NADWOZIA
Długość (mm) 5320
Szerokość (mm) 1855
Wysokość (mm) 1865
Rozstaw osi (mm) 3085
Rozstaw kół – przód/tył (mm) 1540/1550
Zwis – przód/tył (mm) 990/1245
Minimalny prześwit (mm) 207
Kąt natarcia 29 stopni
Kąt zejścia 24 stopnie
Rozmiar opon/td> 265/65R17
WYMIARY WNĘTRZA
Długość (mm) 1676
Szerokość (mm) 1438
Wysokość (mm) 1165
PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA
Długość (mm) 1555
Szerokość (mm) 1540
Wysokość (mm) 480
MASA (kg)
Masa własna pojazdu 2420–2455
Całkowita masa pojazdu 3135–3165
Ładowność 715
Masa holowanej przyczepy hamowanej 1600
Masa holowanej przyczepy niehamowanej 750